Cierpiąca na braki dostaw rudy żelaza III Rzesza od połowy 1942 roku zaczęła szukać alternatywy dla budowy statków ze stali. Tak narodziły się betonowce. Jednostki, których kadłuby powstały z konstrukcji żelbetonowej były wodowane w stocznie Darłowie. Jednym z nich był „Ulrich Finsterwalder” o długości 90 metrów. Tankowiec przewożący benzynę syntetyczną z fabryki benzyny syntetycznej w Policach do Świnoujścia swój pierwszy rejs odbył w sierpniu 1944 roku. Został zbombardowany 20 marca 1945 roku przez radzieckie lotnictwo w porcie w Szczecinie. Po zakończeniu wojny wrak został odholowany do Inoujścia i zatopiony. Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku z inicjatywy koła płetwonurków przy stoczni A. Warskiego wrak został podniesiony i rozpoczęto jego transport do Dąbia, gdzie miał służyć jako basen kąpielowy. Jednak ze względów technicznych realizację pomysłu przerwano i statek ponownie został przetransportowany do Inoujścia, gdzie osiadł na mieliźnie i dziś jest atrakcją turystyczną.
Zakątki dDąbia/betonowiec