Trzy inwestycje prowadzone w ramach „Modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m” uzyskały pozwolenie na budowę. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzje zezwalające na: budowę dwóch sztucznych wysp na obszarze morskich wód wewnętrznych, przebudowę (regulację) naturalnych nieumocnionych skarp brzegowych oraz budowę stałego oznakowania nawigacyjnego wzdłuż toru wodnego Świnoujście – Szczecin na Zalewie Szczecińskim.
Pierwsza decyzja dotyczy budowy wysp wraz z przystaniami dla statków, które będą pełniły rolę pola refulacyjnego na etapie budowy toru wodnego. Druga – przebudowę (regulację) skarp na lądzie powstałych w wyniku poszerzenia toru wodnego. Na podstawie trzeciej decyzji wojewody w nowych lokalizacjach powstanie 13 znaków nawigacyjnych.
– Od wielu lat wyczekiwane pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście to jedna z najważniejszych inwestycji polskiego państwa na Pomorzu Zachodnim, inwestycja strategiczna dla szczecińskiego portu, do którego – po realizacji inwestycji, będą mogły przypływać statki z blisko dwukrotnie większą ilością ładunku, niż aktualnie – mówi wojewoda Tomasz Hinc.