Przetarg na II etap obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13

Przetarg na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic został ogłoszony. Nowy wykonawca podejmie się aktualizacji dokumentacji projektowej. Termin składania ofert mija 24 sierpnia 2020 r. Tym samym przetargi na oba odcinki tej obwodnicy są już opublikowane. Długość całej obwodnicy Przecławia i Warzymic to nieco ponad 6 km.

Ogłoszenie i warunki udziału w przetargu na II etap można znaleźć TUTAJ.

Początkowo inwestycja miała być realizowana w ramach umowy z firmą Energopol, ale brak działań ze strony wykonawcy spowodował konieczność odstąpienia od umowy i rozpoczęcia całej procedury od nowa. Wybór nowego wykonawcy zbiegł się w czasie z wpisaniem obwodnicy Kołbaskowa do rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która będzie kontynuacją obejścia Przecławia i Warzymic.

Aktualizacja koncepcji

Część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód będzie w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna. Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa. Wystąpiła zatem potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje i związku z tym zapadła decyzja o podziale inwestycji, obwodnicy Przecławia i Warzymic, na dwa etapy:

  • Etap I – od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne(długośc ok 4 km.) – który będzie realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym.
  • Etap II – od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód – dla którego dokumentacja będzie podlegała zmianie. Długość odcinka to ok. 2 km.

Wykonawca podejmie się aktualizacji projektu budowlanego, dostosowując go do nowych założeń, wykona projekty wykonawcze oraz uzyska niezbędne decyzje (m.in. ZRID). Zgodnie z harmonogramem inwestycji, oddanie do użytku I etapu planowane jest w pierwszej połowie 2023 roku, a dla etapu II przyjmuje się pierwszą połowę 2025 roku.

Źródło: GDDKiA

Zmiana rozmiaru czcionki
Kontrast