Projektanci obwodnicy Mierzyna wybrani

Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu przedstawiło najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji dla obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10.

Wspólny projekt GDDKiA i miasta Szczecin

To odcinek o długości ok. 4,8 km, z czego połowa planowanej trasy leży w granicach Szczecina. Dlatego też inwestycja musi być przygotowywana i realizowana wspólnie przez samorząd i GDDKiA, a wyłonione w przetargu biuro projektowe zawrze trójstronną umowę. Czekamy na uprawomocnienie się wyboru. 

Dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina w stronę granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowane tereny Mierzyna. Planowana obwodnica, wraz z niezbędnym połączeniem do dróg istniejących, po wybudowaniu usprawni dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina i planowanego węzła Dołuje. Obwodnica zapewni szybki dostęp do tras wylotowych w kierunkach północnym, zachodnim i wschodnim (A6) oraz południowym (S3), bez konieczności wjazdu do centrum Szczecina. 

Przebieg obwodnicy

Zadaniem biura projektowego będzie wykonanie projektu budowlanego wraz z elementami koncepcji programowej, projektu wykonawczego oraz materiałów do decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. 
 
W ramach prac zostaną przeprojektowane skrzyżowania: ul. Nasiennej i Nowowiejskiej oraz ul. Łukasińskiego i Topolowej. Z kolei na połączeniu z ul. Ku Słońcu i Welecką zaprojektowane zostanie rondo uwzględniające planowaną na ul. Ku Słońcu pętlę tramwajową. 
 
Ponadto zostaną zaprojektowane m.in. drogowe obiekty inżynierskie, chodniki, drogi rowerowe, urządzenia BRD i ochrony środowiska.

Źródło: GDDKiA

Zmiana rozmiaru czcionki
Kontrast