Za 18 miesięcy pojedziemy zupełnie nową ul. Szafera. W poniedziałek 21 października 2019 r. podpisano umowę na realizację tej inwestycji.
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
– Rozpoczynamy kolejny, ważny projekt drogowo-tramwajowy w Szczecinie, który w znaczący sposób usprawni ruch w tej części miasta. Przed nami oraz wykonawcą duże logistyczne wyzwanie ale liczę na to, że efekt prac zadowoli nas wszystkich – powiedział Piotr Krzystek Prezydent Miasta Szczecin.
Za prace budowlane odpowiadać będzie firma EUROVIA POLSKA S.A., która złożyła najlepszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.
– Jesteśmy obecni w Szczecinie od wielu lat. Realizowaliśmy takie projekty jak przebudowę ul. Struga czy ostatnio przebudowę ul. Arkońskiej. Szafera to kolejna duża inwestycja drogowa, którą będziemy tutaj realizować, dlatego dołożymy starań aby wybudowana infrastruktura służyła mieszkańcom Szczecina przez wiele kolejnych lat – powiedział Nicolas Dépret Prezes Zarządu Eurovia Polska SA.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawować będzie spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
W zakres prac wchodzi m.in.:
- Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
- Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
- Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
- Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
- Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
- Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
- Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
- Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
- Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Źródło: www.szczecin.eu