Rozwój terenów inwestycyjnych, bezpieczeństwo, szybki czas dojazdu, dostępność komunikacyjna oraz poprawa jakości powietrza – to najważniejsze argumenty przemawiające za budową Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.
Rozwój terenów inwestycyjnych, bezpieczeństwo, szybki czas dojazdu, dostępność komunikacyjna oraz poprawa jakości powietrza – to najważniejsze argumenty przemawiające za budową Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.
Aby projekt został zrealizowany, ważna jest współpraca z podmiotami realizującymi inwestycję. Szczecin zapowiada walkę o wprowadzenie zadania do Krajowego Planu Odbudowy i namawia do tego inne samorządy z obszaru metropolitalnego.
Wspólnie za obejściem
Wspólnie z Policami, Dobrą, Kołbaskowem i Goleniowem, a także Samorządem Województwa od ponad 10 lat Szczecin zabiega o tę kluczową dla rozwoju metropolii inwestycję. Na czerwiec bieżącego roku GDDKiA zapowiedziała ogłoszenie przetargu na realizację tej inwestycji. Samorządowcy zapowiedzieli wsparcie i udział w pracach związanych z projektowaniem obejścia. Na początek Szczecin zaprasza do poparcia dla inicjatywy wpisania Zachodniego Obejścia Drogowego Szczecina do Krajowego Planu Odbudowy, który obecnie jest przygotowywany. Miasto zapowiada też, że będzie planować i realizować własne inwestycje drogowe, które mogą być uzupełnieniem układu dojazdowego obejścia.
Dlaczego potrzebujemy obejścia
Bez wątpienia budowa Zachodniego Obejścia Szczecina to projekt, który w znaczący sposób przyczyni się zwiększenia dostępności transportowej terenów inwestycyjnych w Szczecinie oraz gminach Police, Kołbaskowo, Dobra i Goleniów oraz usprawni transport drogowy do infrastruktury portowej. Inwestycja skróci czas dojazdu w kierunku morza a dzięki wyprowadzeniu ciężkiego ruchu z centrum Szczecina, w sposób znaczący poprawi bezpieczeństwo oraz jakość powietrza.
Jak Szczecin przygotowuje się do inwestycji
Miasto będąc świadome korzyści jakie z sobą niesie powstanie Zachodniego Obejścia Drogowego Szczecina, podtrzymuje deklarację o dalszej współpracy z podmiotami odpowiedzialnymi za cały proces inwestycyjny. Realizacja tak ambitnego projektu, wymaga dostosowania układu drogowego w granicach samego miasta. Szczecin zrealizował już, realizuje oraz planuje inwestycje, które mają uzupełniać układ dojazdowy do obejścia, te projekty to:
- III etap Trasy Północnej;
- Przebudowa ul. Przęsocińskiej;
- Przebudowa ul. Modrej i Koralowej;
- Obwodnica Wołczkowa;
- Kolejne etapy przebudowy ul. Szafera;
- Przebudowa torowiska i układu drogowego do Mierzyna do granicy z Gminą Dobra;
- Układ drogowy “Obwodnicy Śródmiejskiej”.
- Węzeł Głębokie;
- Dostosowanie układu komunikacyjnego w ramach budowy drogi DK 10 poza Szczecin w kierunku Lubieszyna – Gmina Miasto Szczecin jest gotowa sfinansować część zadania dla fragmentu leżącego w granicach administracyjnych Miasta.
Szczecin ponadto już dziś zapowiada gotowość do włączenia ronda Hakena, do budowanej przez GDDKiA obwodnicy Przecławia i Warzymic.
Apel-samorzadow-Zachodnie-Drogowe-Obejscie-Szczecina