Od 1 września rusza Szczeciński Bilet Metropolitalny umożliwiający przejazdy w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i komunikacji miejskiej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Od niedzieli (1 września br.) bilety będzie można kupić w biletomatach ZDiTM oraz w sukcesywnie przyłączanych do systemu ZDiTM biletomatach SKM na działających już przystankach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Docelowo cały system SKM będzie obejmował 40 przystanków.
Bilety okresowe będą dostępne również w kasach biletowych ZDiTM, POLREGIO oraz aplikacjach mobilnych przewoźników.
Pasażerowie mogą wybrać 4 wersje biletu miesięcznego. Tylko na strefę A (Szczecin oraz gminy Dobra, Kołbaskowo, Police) będzie kosztować 152 złote, na strefę B (gminę i miasto Stargard, Goleniów, Gryfino i Kobylankę) – 148 złotych. Bilet ważny na całym obszarze SKM (Szczecin, Police, Stargard, gmina Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Stargard) oraz w komunikacji miejskiej na terenie Szczecina, Dobrej, Kołbaskowa, Polic oraz na trasie Kasztanowe-Załom Leśna będzie kosztować 250 złotych. W tej opcji nie ma biletów na komunikację miejską po Stargardzie.
Najwięcej – 290 złotych, będzie kosztować bilet, który pozwoli na podróżowanie wszystkimi gminnymi autobusami i tramwajami oraz pociągami POLREGIO na całym obszarze objętym przewozami łącznie ze stargardzką komunikacją miejską.
W Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie będą obowiązywać darmowe przejazdy dla uczniów, tylko 49% ulgi na przejazdy. Dla studentów – 51%. Inne ulgi, np. dla krwiodawców są uzależnione od regulaminów poszczególnych przewoźników, więc nie są objęte systemem Szczecińskiego Biletu Metropolitalnego. To samo dotyczy się opłat za przejazd rowerem.
Szczegółowe informacje o Szczecińskim Bilecie Metropolitalnym dostępne są na stronie internetowej ZDiTM.
Projekt Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, którego beneficjentem i liderem jest Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w ramach działania 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T, oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce, oraz przeznaczony do finansowania z Programu FENIX 2021-2027, pod nazwą: „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351.”