Stacje zaczną się zapełniać rowerami już jutro. W piątek rano (1 marca) system będzie gotowy w 100 procentach. Jest szansa, że za rok szczecinianie przesiądą się na bajkesy IV generacji.
W śródmieściu zapełnianie stacji zacznie się po południowym szczycie komunikacyjnym. Na tę część miasta wyjedzie 368 rowerów.
Mieszkańcy Prawobrzeża będą mieć do dyspozycji 217 jednośladów. Pierwsze powinny się pojawić w czwartek koło południa. I od tego momentu będzie można z nich korzystać. W sumie do 1 marca na ulice wyjedzie 585 bajkesów. 60 jeszcze czeka na wymianę widełek, dołączą do peletonu w najbliższych dniach.
– Wszystkie pojazdy w przerwie zimowej przeszły gruntowny przegląd – mówi Wojciech Jachim, rzecznik prasowy NiOL.- Nasi serwisanci wymienili popsute części, wyregulowali przerzutki i hamulce, co trzeba naoliwili.
Lista części wymienianych liczy 28 pozycji. Najwięcej było: opon (146), dzwonków (120), lampek (przód i tył x 107), kół (100), widełek (100 + 60 czeka na wymianę), dętek (92) oraz manetek do zmiany biegów (64).
W tym sezonie NiOL nie planuje żadnych nowych stacji ani rowerów.
W 2020 roku Bikes IV generacji?
Niewykluczone, że to ostatni sezon BikeS w dotychczasowej formule i że w listopadzie pożegnamy pionierskie, pamiętające rok 2014 rowery Homeportu i nieco młodsze, ale też już zasłużone pojazdy firmy Nextbike.
– W niedługim czasie radni Szczecina będą głosować zmiany w budżecie miasta na 2019 rok – informuje Wojciech Jachim.- Jedna z tych zmian zakłada uruchomienie systemu roweru miejskiego IV generacji. Jeśli radni zagłosują „za”, w 2020 roku szczecinianie będą jeździć nowymi rowerami.
Czym różni się obecna III generacja roweru miejskiej od IV? Rowery IV generacji są wyposażone w elektrozamek i GPS, dzięki którym można je odstawiać nie tylko na stacjach, ale także w innych wybranych przez użytkownika miejscach. Wolne rowery są widoczne w aplikacji.
Rowery IV generacji ma już kilka polskich miast. Od roku 2016 jeżdżą po Krakowie. W połowie marca pojawią się w Poznaniu. Gdańsk z koalicją sąsiednich gmin w tym roku uruchamia system rowerów miejskich IV generacji, wspomaganych elektrycznie.
Zapomniałaś/-eś PIN?
Osoby, które zapomniały PIN-u, loginu, prosimy o e-mail na adres bikes@bikes-srm.pl.
Od 28 lutego ten problem można rozwiązać również telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Bike_S 91 50 65 200. Infolinia czynna będzie 24h/dobę.
Przypominamy, że do systemu można się zarejestrować na stronie www.bikes-srm.pl Wniesienie opłaty rejestracyjnej i doładowanie konta możliwe jest przez PayPal oraz PayU (PayU automatycznie przekierowuje na stronę banku, w którym użytkownik ma rachunek bankowy).
Apel do użytkowników
Prosimy i przypominamy:
– sprawdzajcie, czy rower po odstawieniu na stacje jest właściwie zablokowany w zamku;
– informujcie infolinię o zdaniu roweru za pomocą linki zabezpieczającej;
– przy zdaniu roweru za pomocą linki zabezpieczającej przekręcajcie zamek cyfrowy i sprawdzajcie, czy linka jest zamknięta;
– nie pozostawiajcie rowerów bez żadnego zabezpieczenia.
Cennik (bez zmian)
Od 0 do 20 minuty 0 zł
Od 21 do 60 minuty 1 zł
Do drugiej godziny 3 zł
Do trzeciej godziny 5 zł
Do czwartej godziny 7 zł
Każda następna godzina 7 zł
Opłata rejestracyjna 20 zł, minimalna kwota doładowania 10 zł. Maksymalny czas wypożyczenia roweru 12 godzin.
O Bike_S
Bike_S to owoc Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2014. System składa się z 87 stacji (58 Lewobrzeże, 29 Prawobrzeże).
– Ubiegły rok zakończyliśmy wynikiem 490 tys. wypożyczeń: 365 tys. Lewobrzeże i 125 tys. Prawobrzeże – mówi Wojciech Jachim. – Liczba zarejestrowanych użytkowników: 43 tys. Szczecińska bezobsługowa wypożyczalnia rowerów działa w okresie: 1 marca – 30 listopada.
Od 21 sierpnia 2014 roku, czyli od dnia, w którym Bike_S przyjechał na świat, szczeciński rower miejski podróżował ulicami miasta już blisko 2,3 mln razy.
Źródło: szczecin.eu